2022. Anul în care Laura Chiriță a devenit KIRIZZA. 29/12/2022 – Posted in: atelier, brand, business, Laura Chiriță, Rochii – Tags: ,

Povestea începe cu o fetiță de 3 ani care desena rochii de epocă cu prietena ei, Cristina. Și buze. Dar rochiile îi plăceau mai mult, că o avea pe Babi cu atelierul ei din centru care o lăsa să se joace cu materialele la mașina de cusut.

De Babi v-am mai povestit un pic aici   . Ei fata aia a început să taie și să coase de mică, fătă nicio regulă și fără restricții. Ce vedea în videoclipuri la Britney și Shakira, aia făcea pentru prietenele ei. Blugi cu talie foarte joasă și tăieturi? You got it! Am mai povestit și asta aici.

Gata cu persoana a 3-a. Ați înțeles voi ideea retrospectivei. Să ajungem la brandul în sine.

Ideea a început să prindă contur prin 2010 , odată cu o mașină nouă de cusut, o pagină de Facebook și…blogul acesta. Da! Ați citit bine, blogul a pornit multe lucruri. Era inițial pe platforma Blogspot, apoi l-am importat tot pe laurachirita.ro, să-mi țină de amintire la bătrânețe.

Dacă vă uitați la primele postări din 2010, sunt foarte prost scrise, dar emoționante într-un fel.

Am început cu numele meu, că mi se părea cel mai natural, iar prietenul meu de atunci mi-a făcut un logo cu elemente luate de pe net.

Logo care a fost tare bun chiar și la primele târguri și expoziții…imprimat pe o foaie improvizată.

În 2013 m-am prezentat la primul târg de design cam așa:

E lesne de înțeles că nu a existat niciun branding în ecuație. Dar eu eram studentă la Comunicare și Relații Publice și am folosit ce știam eu că e disponibil și gratuit: Social Media.

Și poveștile. Am povestit fiecare rochie postată (pozele nu erau cele mai calitative nici ele), iar lumea (prietenii și apropiații inițial) mi-a ascultat poveștile.

Și încet-încet, fără să-mi dau eu seama neapărat că asta făceam, am făcut un brand. Și un atelier în dormitorul meu de 7 mp.

Brand care în 2013, când lucrurile deveniseră și mai serioase și știam sigur că gata, asta vreau să fac pentru totdeauna, a primit și un logo nou. De data asta mult mai profi, făcut special pentru mine.

Logo pe care l-am și pus pe ceva mai drăguț decât o foaie A4 la următoarele târguri…

În 2014, cât încă eram studentă la Master la Design Vestimentar am fost o vară în SUA cu programul Work & Travel. Îmi doream mult să am o experiență studențească de genul înainte de a se termina studenția și a apuca calea antreprenoriatului, care știam sigur că nu va mai lăsa loc de multe.

Acolo am avut colegi și șefi din toate locurile: Turcia, Macedonia, Ucraina, Rusia etc. Și ne povesteam viețile, curioși de proveniența fiecăruia și de cum e în țara celuilalt. Prin Social Media au aflat că eu făeam rochii și tot încercau să-mi pronunțe numele, numele brandului. Nicio șansă.

Apoi, lucrând la un restaurant/pizzerie, le spuneam că Pizza pot pronunța, și că al nostru Ț e un fel de ZZ. Așa s-a născut ideea de KIRIZZA, notata pe o agendă din 2014, cu planul de a o pune în aplicare cândva, când ajung international:)). Am uitat de ea și nu prea.

După terminarea masteratului am deschis atelierul imediat, cu mult entuziasm. Voiam doar să cresc ce am construit deja, nici nu-mi dădea prin cap să fac o schimbare de vreun fel la nume. Știam că e brand local deja și trebuia să profit de asta…

Fast Forward 7 ani, o pandemie, o despărțire de primul și sigurul asociat (încă WIP), o criză de identitate mai târziu… Am căutat carnețelul în care notasem ideea cu KIRIZZA .

Glumesc și nu prea. Devenise o problemă, (decoperită în pandemie, că ea era de mult) faptul că mă identificam total cu brandul, iar eu: Laura Chiriță omul, nu existam deloc. Eram designer și atât. Mai știam de mici hobbies de care nu avem timp deloc. Și trăgeam tare pentru acel moment când voi avea timp și bani și de mine personal. Viață personală nu prea aveam, relații semnificative nici atât, doar muncă. Eram muncă.

Iar când am început discuțiile de separare cu partenerul meu de business am simțit că mă pierd pe mine, că risc să nu mai exist și am trăit cele mai grele luni din viața mea probabil. Luni prin care a fost o lecție să trec și poate erau necesare ca tranziție către mine.

Când m-am liniștit un pic, am început să văd că eu sunt mai mult decât designer și în niciun caz eu nu sunt cuprinsă într-un SRL. Asta a fost la finalul anului trecut.

Atunci am zis că trebuie să încep să mă detașez de brand, pe care simțeam că îl limitez și chiar îl trag în jos, ținându-l închis în limitele mele, crezând că aia sunt eu (are sens ce zic, oare?).

Iar la finalul anului trecut a venit ideea de a schimba cu totul brandul din Laura Chiriță în KIRIZZA și să îi fac o soră mai mică pentru toate ideile mele urbane: KRZ. Am discutat cu Teodora Motorca , branding expert și prietenă bună, să-mi confrunt ideile cu expertiza ei, să văd dacă are logică. Iar din entuziasmul ei am înțeles că e un pas foarte bun de făcut, la un moment potrivit.

Zis și făcut. Cum a început anul nou, am început să caut colaboratori pentru primele proiecte mari ale rebrandingului: LOGO și site. Nu multe s-au schimbat din 2010 până acum, aveam doar un plan mai bun. Și mă bucur mult că am reușit să găsesc oameni faini, pe plan local, cu care să îmi pun viziunea în practică. Pentru Logo (ambele) am lucrat cu Alex Mihiș de la Mcraft  , care a înțeles exact ce îmi doream din micul brief pregătit de mine. A ajutat foarte mult și faptul că brandul era viu, exista deja și el putea simți ce îi transmite.

Iar pentru site am continuat colaborarea de ani de zile cu Ana Buidan  (Behance) la care ni s-a alăturat și Pavel, ei fiind un Duo pe care îl recomand cu drag pe grafica, web design și provocări creative. Așa s-a născut KIRIZZA.COM ! Iar în casa nouă s-au așezat deja primele colecții KIRIZZA și KRZ, urmând ca la final de ianuarie să se cazeze și noua colecție Bridal & Evening KIRIZZA.

A fost anul rebrandingului, Laura Chiriță a devenit KIRIZZA, dar procesul e unul organic, încă viu. Aproape toate elementele gândite de mine pentru fiecare brand au prins viață cum îmi imaginam, iar unele sunt încă WIP, dar e oricum foarte satifsfăcător să vezi ce poți crea de la o idee doar.

Pentru KRZ vă las să citiți povestea direct pe noul site: https://kirizza.com/ro/povestea-krz/

Cert e că mi-am dorit să fie o divizie a brandului ușor de purtat toată ziua, dar făcute un pic altfel ca tot ce se găsește pe piață. De la materialele dead stock, la conceptul de no stock (produsele sunt cusute când intră o comandă pe site doar), la ambalarea și livrarea lor în elemente zero plastic…Îmi doresc să fac un blog post separat curând cu tot ce am gândit pentru KRZ, pentru că mi-aș dori să facă mai multe branduri așa (și multe branduri locale o fac deja).

Iar de KIRIZZA ce pot să spun? E zâna pe care o știați deja, cu rochiile pline de magie, cu miresele încarcate de emoții și cu transpunerea viselor în realitate.

Dacă ați ajuns până aici, vă mulțumesc.

Îmi e greu să mă opresc din povestit, se simte că nu am mai scris de mult aici. Mă simt ca babele întâlnite la poartă, nevorbite de mult (eu cu voi).

Vreau doar să închei postul acesta cu promisiunea de a nu abandona blogul, ci de a vă povesti mai des aici despre KIRIZZA, dar și despre mine, omul separat din spatele brandului, Laura.

Poate despre călătorii, cărți și dureri de spate?

Vedem.

Un an nou liniștit vă doresc!

Laura,

The PIZZA of KIRIZZA